Dodatek energetyczny |
Od 1 stycznia 2014 roku osoby, którym przyznano dodatek mieszkaniowy mogą ubiegać się o przyznanie zryczałtowanego dodatku energetycznego. Idea polega na częściowym pokryciu ze środków publicznych kosztów ponoszonych z tytułu opłat za energię elektryczną przez tzw. odbiorców wrażliwych energii elektrycznej. Zasady i tryb przyznawania, a także wypłacania dodatków energetycznych reguluje ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne. Odbiorca wrażliwy energii elektrycznej to zgodnie z tą ustawą osoba, której przyznano dodatek mieszkaniowy w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2133 ze zm.), która jest stroną umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z przedsiębiorstwem energetycznym i zamieszkuje w miejscu dostarczania energii elektrycznej.
Jaka jest wysokość zryczałtowanego dodatku energetycznego?
Zgodnie z obwieszczeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 kwietnia 2021 r. wysokość dodatku energetycznego w okresie od 1 maja 2021 r. do 30 kwietnia 2022 r. wynosi: 1. dla gospodarstwa domowego prowadzonego przez osobę samotną - 12,09 zł/miesiąc; 2. dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 4 osób - 16,79 zł/miesiąc; 3. dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 5 osób – 20,15 zł/miesiąc. Wysokość dodatku energetycznego na kolejne 12 miesięcy zostanie ogłoszona przez ministra właściwego do spraw energii, w drodze obwieszczenia w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" w terminie do dnia 30 kwietnia.
Jakie warunki należy spełniać aby otrzymać zryczałtowany dodatek energetyczny? Aby otrzymać zryczałtowany dodatek energetyczny należy: · złożyć stosowny wniosek, · mieć ustalone prawo do dodatku mieszkaniowego, · być stroną umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej, · zamieszkiwać w miejscu dostarczania energii elektrycznej.
W celu uzyskania szczegółowych informacji zachęcamy do kontaktu z Panią Klaudią Figurską (nr telefonu 94 35 55 470, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )
Wniosek o przyznanie dodatku energetycznego - pobierz
|
UWAGA !!!
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rymaniu zwraca się z prośbą, aby od dnia 1 stycznia 2017 r. związku z centralizacją podatku VAT faktury, rachunki i noty księgowe były wystawiane na Gminę Rymań wg następującego wzoru:
Nabywca:
Gmina Rymań
ul. Szkolna 7
78-125 RYMAŃ
NIP 671-18-08-627
Odbiorca:
GMINNY OŚRODEK POMOCY
SPOŁECZNEJ w RYMANIU
ul. Szkolna 7
78-125 RYMAŃ
Ponadto informujemy, że pomimo w/w zmiany adres do korespondencji pozostaje bez zmian, dokumenty księgowe należy przedkładać jak dotychczas w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rymaniu (ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań).